Plickers - revoluce v opravování

Plickers - revoluce v opravování

25.02.2018 | Miriam Hejzlarová

Nevím, jak pro vás, ale pro mě je jakékoliv testování, známkování, hodnocení noční můrou. Nemluvím teď o tom, že je pro mě nemožné, ohodnotit výkon dětí na škále 1-2-3-4-5. Mluvím o tom, že mám ve třídě 31 dětí a veškeré opravování mi sebere strašně moc času. Diktáty 20-30 minut. Opakovací písemky na jednu stranu 60-90 minut.Velké kontrolní testy klidně i 3 hodiny. Nějaké procvičování z hodiny, úkoly 30-60 minut. Když jsem začala učit, opravování mě bavilo. Teď bych si byla ochotná platit i brigádníka. abych to nemusela dělat. :-D Opravdu si myslím, že bych se ve svých 18 hodinách nepřímé pedagogické činnosti za týden měla věnovat jiným činnostem než opravování. Třeba přípravám na hodiny. :) 

No a proč a k čemu tak dlouhý úvod? Je to pár měsíců, co jsem objevila nejlepší nástroj pro učitele. Je to program/aplikace www.plickers.com. A když to tolik pomohlo mně, proč si to nechávat pro sebe? :)

Co to PLICKERS je? Oficiální text říká (přibližně): Plickers je jednoduchý, ale silný nástroj, který umožňuje učitelům sesbírat rychle aktuální informace o znalostech žáků bez toho, aby žáci museli používat nějaké  elektronické přístroje. Než přejdete k mému velice podrobnému popisu "jak na to", podívejte se na krátké video o této aplikaci, jestli to je něco, co je pro vás vhodné. Protože je jasné, že to není vhodné pro každého učitele a každou třídu.

EDIT srpen 2019: Bohužel aplikace je aktuálně částečně zpoplatněná. Zadarmo můžete využívat jen testování do 5 otázek. Nad 5 otázek už se jedná o prémiovou, placenou službu. Je tedy potřeba s tím počítat a test kdyžtak rozdělit na 2 části.

A jak tedy na to?

  • Učitel se na  zaregistruje. A vytvoří novou třídu. V záložce Classes.

  • Pojmenujte třídu a vyberte barvu.

  • Napište jména svých žáků do řádku. Pište je v abecedním pořadí (podle katalogových listů), čísla se ke jménům budou po odenterování přiřazovat automaticky. 

  • Z tohoto odkazu si vytisknete kartičky. U nás ve třídě jim říkáme "hlasovátka". Každá karta je jiná, fungují podobně jako QR kódy.
  • Každý žák dostane jednu kartičku - symbol. Musí dostat stejné číslo jaké jste mu přiřadili v předchozím kroku, při vytváření třídy!
  • Vytvoříte sadu otázek. Klikněte na záložku Library. Nezapomeňte označit správné odpovědi.

  • Otázky přemístíte do třídy, ve které je chcete použít (musíte to udělat, i pokud máte vytvořenou jen jednu třídu).

  • To je vše, co uděláte na webu. Teď si na svůj chytrý telefon musíte nainstalovat aplikaci Plickers, kterou použijete ke skenovaní kartiček.
  • Když chcete testovat, spustíte aplikaci a kliknete na otázku, kterou chcete otestovat. Zároveň ale na PC spustíte Live View.


  • Na interaktivní tabuli/plátně/PC se dětem zobrazí otázka.
  • Při testování děti zvedají karty a natáčejí je podle toho, jestli odpovídají A, B, C, D.
  • Učitel mobilem skenuje karty. Nemusí skenovat každou kartu zvlášť (většinou :) ), mobil zaměří téměř celou třídu. Děti vidí na plátně, která jména už byla naskenovaná a tak je dobré, když vidí, že jejich jméno už svítí zeleně, dát kartu dolů, aby učitel věděl, na které karty se zaměřit.
  • Po naskenování může učitel dětem ukázat: správnou odpověď a kolik procent třídy odpovědělo na jakou otázku nebo kdo jak odpověděl na jakou otázku a jestli to bylo správně nebo špatně.
  • K celkovému vyhodnocení testu pak slouží záložka Reports - Question History

  • Pokud chcete vidět skóre jednotlivých dětí nebo jejich testy vytisknout, klikněte na záložku Reports - Scoresheet.


A to je vše. :) Napoprvé a než se s tímto nástrojem seznámíte to může vypadat složitě. Ale věřte mi, že potom je to všechno rychlovka. Otázky vytvoříte během chvilky, děti otestujete při nejhorším za stejně dlouhou dobu jako při normálním testu, ale vyhodnocení máte za jeden klik! A pokud jste se rozhodli tento způsob testování použít k známkovanému hodnocení, není nic jednoduššího, než si Scoresheet vytisknout. Na jednom papíru budete mít jméno žáka, otázky, odpovědi, zvolené odpovědi a výsledek testu v procentech. Já jsem toto udělala tedy zatím jen jednou a to ještě na otázkách, které už děti předtím zodpovídaly. Ale běžně tuto metodu používám na závěr hodiny k zopakování právě probrané látky. Stačí deset minut a víte. A děti ví taky, jestli v té hodině všemu porozuměly a dávaly pozor. Tak co, zkusíte to? :)

Nejnovější články

Učitelnice na konferenci Teachers Pay Teachers II. část

25.09.2019
Nástroj pro rychlé otestování žáků.

Učitelnice na konferenci Teachers Pay Teachers I. část

21.09.2019
Nástroj pro rychlé otestování žáků.

Tipy na nakupování na Aliexpressu II.

15.09.2019
Nástroj pro rychlé otestování žáků.

TIPY a VYCHYTÁVKY - Od učitelů učitelům

24.08.2019
Nástroj pro rychlé otestování žáků.

Používáte nepodporovaný prohlížeč.


Pokud chcete vidět všechny materiály, které pro vás různí autoři připravili, použijte prosím Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge nebo Safari.


Děkujeme.
Tým Učitelnice.cz

Dobití libovolné částky pro pohodlnejší příští nákupy...

Dobití libovolné částky pro pohodlnejší příští nákupy...

Uplatnení voucheru pro dobití kreditu